Het kan vriezen, het kan dooien..... - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu Het kan vriezen, het kan dooien..... - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu

Het kan vriezen, het kan dooien.....

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

17 Januari 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Laten we een spelletjes spelen! Ik begin wel:
Ik ga op vakantie, en ik neem mee :
- Slippers
- Zonnebrandcreme
- Bikini
- Zonnebril
- enzovoort!........... :P

Winterdepressie is de naam die wordt gegeven aan een verschijnsel waarbij mensen de neiging hebben steeds in het winterseizoen, als de dagen kort zijn, depressief te worden. De verschijnselen gaan weer over zodra de dagen zich beetje bij beetje weer gaan lengen. In de tropen komt dit niet voor, in noorderlijke landen zoals ons koude kikkerlandje met zijn voor mij zo akelige charmes als vrieskou en sneeuw dus wel! Een witte kerst was aardig, een nostalgisch middagje schaatsen was ook niet verkeerd, de warme chocomel was heerlijk... Maar genoeg is genoeg! Aangezien zeker iemand uit de gezondheidszorg moet weten dat voorkomen beter is dan genezen, was het eerste wat me aan het einde van de zomer te doen stond natuurlijk het veilig stellen van mijn geestelijke gezondheid. Dit door een tripje naar een warm tropisch oord te boeken. En zo was mijn ticketje Costa Rica, financieel mede mogelijk gemaakt door de overboekingen van Delta airlines, in september alweer veilig gesteld. En ik voel me weer het gelukkigste meisje in de wereld :D!

Eerst ga ik naar mijn oude vertrouwde transit-stekkie: Atlanta. Nog steeds dezelfde massaconsumpties, nog steeds hetzelfde oude lelijke tapijt, en nog steeds dezelfde vrouw die iedere dag achter de electrische piano kruipt. De security-checks liegen er op het moment niet om: mijn tandpasta die 102 ml inhoud bevat wordt bruut van me afgepakt, en het flesje water dat ik uit de automaat 10 meter voor de gate heb gehaald mag ik ter plekke opdrinken of gelijk weer inleveren. Veiligheid voor alles! God bless America! Een vliegveld blijft een fascinerend wereldje op zich. Een soort van een 'terrasje pakken', maar dan in het groot. Al die verschillende mensen, nationaliteiten, talen, en aziaten die het nog steeds noodzakelijk lijken te achten mondkapjes te dragen.

Qua technische middelen veranderen mijn handen regelmatig een apparaat in verre van goud. Menig telefoon wist al te sneuvelen in mijn bezit. Het geluk is daarentegen wel vaak aan mijn zeide te vinden. En zo wil het dat ik mijn zo beperkt mogelijke bagage mag aanvullen met een Agus Notebook via waarbenjij.nu. En als jullie allemaal braaf op onderstaande link klikken om te stemmen, dan mag ik hem nog houden ook. Mijn dank is groot, voor wat hoort wat ;).

Mijn theorie is, dat zolang je uit een straal van toch wel minstens 25 kilometer van de McDonalds vandaan blijft, je op fatsoenlijk terrein bent. Reden genoeg dus om zo snel mogelijk uit een grote stad als San Jose te vertrekken. Mijn eerste dag Costa Rica bestaat dus uit de eerste de beste bus richting de Caribisch kust te pakken. Normaal gezien ben ik niet gewend dat kaartjes voor een bus een half uur van te voren al uitverkocht zijn, hier kan dat dus blijkbaar wel.... Ach ja, alle tijd! Manana, manana! Dan de bus van 2 uur later maar.

Mijn daagjes slijten op het gemak voorbij in het surfersdorpje Puerto Viejo. Het enige waar ik aan moet wennen is dat het na 9 uur 's morgens eigenlijk niet meer te harden is in de zon. Maar dat is een luxe-probleem dat ik graag voor lief neem. Na ontvlucht te zijn van het stadse leven, bestaat het dagelijks leven hier uit fruitsapjes drinken, op mijn slippertjes ronddwarrelen en genieten. Het is hier zonnig, heet en tropisch, erg zware omstandigheden dus allemaal ;). Ik verblijf in hostel ' Rocking J's ', wat bij deze echt het mooiste hostel is waar ik ooit ben geweest: goedkoop, artistiek, laidback, en recht aan het strand. Que triste es la vida!

• 17 Januari 2010 - 14:08

Renate:

Ah, daar is je eerste post dan! Ik keek er al naar uit :) Chica, disfrutes mucho!

• 17 Januari 2010 - 14:09

Danny Buurman:

LEVENTJE! wanneer gaan wij 2 weekjes ultiem genieten???

• 17 Januari 2010 - 14:20

Mama En Papa:

Beste Patricia
    Leuk verhaal heb je geschreven. Gisteren heeft het hier nog gesneeuwd. Ik zou zo met jou willen ruilen.
    Have Fun en tot het volgend verhaal.
    ma en pa

• 17 Januari 2010 - 14:25

EEF:

Oké daar gaan we weer: ik ben voor de zoveelste keer JALOERS op je...!
    Geniet ervan Chica...

Over 47 dagen ben ik voor 3 maanden lang degene op wie je jaloers mag zijn! ;) hihi!

Liefs x EEF

• 17 Januari 2010 - 14:50

Aukje:

Ik sluit mee volledig aan bij het stukje van Eva! XX

• 17 Januari 2010 - 14:58

Marit:

Heej Chica! Jeetje het zit je wel allemaal tegen hè;) Haha Geniet ervan! Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!

Xxx

• 17 Januari 2010 - 15:03

Vero:

Haha..rocking J's is echt geweldig he..Heb je Jay al ontmoet, hij heeft een heel tof huis en bonvendien Heineken bier!Slaap je in een tentje of in een kamer?Geniet er maar van..ik ben jaloers!

X

• 17 Januari 2010 - 15:05

Vero:

Ps ik heb echt allemaal dezelfde foto's van daar!

X

• 17 Januari 2010 - 15:17

Cap'tain Bandana:

YoYoYo MamiSuta whaha jajjajjaaa die reischeque van Delta was toch niet zon slecht idee ;) als ik dit zie begint het bij mij ook al te kriebelen.. die rocking J's is wel een aparte stilo eentje waar ik me met veel genoegen wel bij aan zou kunnen passen.. nog iets van die vulkaan gezien? leuke paardjes trouwens..
    Beso en tot over een tijdje!
    Matiduma

• 17 Januari 2010 - 16:38

Lisan:

Chica!!

Pff ja dat je me jaloers hebt gemaakt weet je allang! Maaar wighfield ten tijde van je mail checken vond ik toch wel ultiem goed haha! Geniet er nog lekker van want zoals eef het al zegt: over 47 daagjes wordt jij jaloers gemaakt!!;)

Xxxx

• 17 Januari 2010 - 21:38

Femke:

Wat een geluksvogel ben je toch! Ik heb al 2 keer op je gestemd, dus ik wil minstens nog een paar mooie verhalen vanaf die laptop, die ik kan lezen als studie ontwijkend gedrag :).
    See you soon xx

• 17 Januari 2010 - 21:50

Miranda:

Jij hield onze verhalen in de gaten, dus ik de jouwe! Wat ziet dat er goed uit zeg! Ik verlang na bijna twee weken thuis te zijn eigenlijk ook alweer naar de zon!
    Wat ben ik toch verwend heh?
    Geniet ervan!! En ik heb op je gestemd natuurlijk!! Succes!

xxx Miranda

• 18 Januari 2010 - 08:47

Stephanie:

Haha, leuk verhaal! Geniet er nog maar van, hier is het erg koud!
    X Steef

• 18 Januari 2010 - 13:10

Jolijn :

Heey patricia!!

nou een week geleden sprak ik je nog in de dependance in het bredasche, en nu alweer volop nieuwe avonturen!! super geniet ervan!!!!

• 18 Januari 2010 - 14:16

Anneloes:

He chica,

het ziet er allemaal weer erg comfortabel uit! Leuk verhaal ook weer enne ik hoop voor je dat je de notebook wint natuurlijk hehe.
    Tot de next bodyshape les weer!

Enjoyyy he!

xx

• 18 Januari 2010 - 15:27

Anne:

Siempre gracias por sus historias! Me gustan tantooo
    Padje er is op dit moment een vriendin van mij in bocas, volgens mij verblijft ze ook in agua lounge! Ze heet gaby en ze is heel bruin en dun... ken je haar ? (witte bikini) als je haar ziet doe maar de groeten van mij!! x

• 18 Januari 2010 - 15:37

Jeanne En Willem:

hoi Patricia
    zoals altijd is het weer genieten van je verhalen.

een fijne vakantie nog en veel liefs van ons

• 19 Januari 2010 - 20:10

Wim Tap En Petra:

Hoi Patricia,
    Geweldig dat je dit kunt doen....in elk geval heb jij daar een heerlijke warmte...die is hier ver te zoeken.
    Hopelijk kun je de minilaptop waar je je verhalen allemaal mee schrijft, en ons deelgenoot laat zijn van je bevindingen, houden. Zelfs wij hopen je daar bij mee te helpen.

Groet Petra en Wim