Ik twitter, dus ik besta... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu Ik twitter, dus ik besta... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu

Ik twitter, dus ik besta...

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

21 April 2010 | Nederland, Breda

Twitter.... tsja... Een internetmedium die niet aan mij besteed leek te zijn, dat nog steeds niet echt is, misschien nooit zal worden? In korte berichten houd je elkaar op de hoogte van je doen en laten. WHO CARES?!
Nou... I CARE! Want als ik mezelf met Twitter naar Kenia kan tweeten, dan tweet ik mezelf naar Kenia! En zo follow ik mijn mede-kandidaten van het Future Leaders Health programma op de voet, en followen zij mij. Bijna brabantsche gezelligheids taferelen! Vervelend is anders... Stiekem is het toch best leuk!

De laatste selectieronde van Future Leaders Health is in volle gang, en dat houd me bezig! Ik ben niet zo'n piekeraar, maar vele vragen cirkelen dagelijks door mijn hoofd: Waar houden mijn concurrenten zich mee bezig? Hoe zullen zij de opdrachten uitvoeren? Hoe hoog kan ik mijn kansen inschatten?
Vele forumonderwerpen op de FLH-linked pagina (linked is de uitgebreide versie van twitter) worden uitgebreid besproken. Moeilijke vraagstukken als bezuinigingen in de gezondheidszorg, ontwikkelingen in de gezondheidszorg et cetera komen aan bod. Heavy shit dus, tussen de ontspanning van een serie drukke werkdagen door. Gelukkig ook af en toe een vrolijk topic zoals met welk fruitstuk je je identificeerd. Een ananas natuurlijk... lijkt me duidelijk!
Verder is het helder dat mijn concurrenten bezige bijtjes zijn, erg bezige bijtjes! Een prima selectie mensen om twee weken in Kenia mee door te brengen. De ene conferentie hier, de andere themadag daar, en opeens begeef ik mezelf op een studium generale over de ontwikkeling van vrijheid. Mijn mede-kandidaten zijn actief, dus ik ook! Ik houd ze in de gaten! Lang leve twitter ;)! Zaterdag staat e Afrikadag op het programma, met workshops en lezingen over Afrika en ontwikkelingssamenwerking. Een leuke, leerzame dag lijkt me. En de eerste real-life (en niet virtuele) ontmoeting met enkele mede-deelnemers gaat een feit worden!

Gelukkig is er ook nog ruimte voor een stukje creativiteit: een film over hoe jij het er als Future Leader in de praktijk vanaf brengt. Bedenken is makkelijker dan uitvoeren blijkt maar weer, maar het resultaat mag er naar alle tevredenheid wezen. Als promo-student te werk op Avans, als zuster op de werkvloer, fanatiek op het hockeyveld. Het ligt allemaal vast op camera! Geforceerde camerageilheid?

Tevens moet ik mijn netwerk op de hoogte houden van mijn inspanningen. Maar dat hadden mijn trouwe lezers al gemerkt natuurlijk, door verhaaltjes die niet vanuit de andere kant van de wereld komen zoals deze.
Halverwege mei ben ik er weer even tussenuit, dus dan gewoon weer spannende avonturen vanuit verweggistan! En laten we hopen deze zomer live vanuit Kenia!

Verder had ik stiekem een poging gedaan een stukje in weekkrant 'de Langstraat' te plaatsen (krant van Raamsdonksveer en omstreken). Met een oplage van zo'n 14.000 stuks leek me dat je dan toch een aardig groepje mensen bereikt! En met succes, want al snel kreeg ik een mailtje van mijn verraste ouders dat ik in de langstraat te vinden was. Hoe ik daar zo opeens terecht kwam? Had iemand mijn stukje ingestuurd?! Nee paps en mams, ik ben mezelf en FLH in de belangstelling aan het zetten!

Volgende poging tot mezelf verspreiden en promoten was door contact op te nemen met 'de Punt', de nieuwsbron van Avans Hogeschool. Hier kreeg ik zelfs de vraag of ik zin had langs te komen voor een interview? Verbaasd en serieus genomen als ik was, kon dat er ook nog even bij natuurlijk! Het moet niet veel gekker worden! Nog even en je ziet me bij RTL Boulevard voorbijkomen, gevolgd door De Wereld draait door :P! Foto's en handtekeningen zijn verkrijgbaar na de voorstelling! Zie hier het uiteindelijke resultaat: http://punt.avans.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=11631&Itemid=31
Ook deze missie was gelukt. Toen ik op een mooie zondag in april langs het hockeyveld van Push te vinden was voor de verandering, stond ik perplex dat iemand mij hiervan herkende! Mijn momentje van fame :) .
Na de plaatsing bij Punt lijkt een sneeuwbal-effect ontstaan te zijn. Ik ontvang een e-mail van het blad Arts&Auto of ze een stukje over mij in hun magazine mogen plaatsen. Aber naturlich! Binnenkort ben ik dus landelijk verkrijgbaar ;).
4 juni is de dag des oordeels! Dan krijg ik te horen of ik, en met welk gezelschap, me mag verheugen op een Afrikaans avontuurtje!

Adios Latin-Amerika, Jambo (swahili) Afrika?!

Verder nog 2 huishoudelijke mededelingen:
- Ik heb de notebook gewonnen! Super bedankt voor al jullie stemmen! Helemaal top!
- Waarbenjij.nu gaat in juni een boekje uitbrengen met reisverhalen en tips onder de titel ' Waar ben ik nu gestrand?' . Een van mn Panama-avonturen (En de wereld draait rustig door...) zal deel van dit boekje uit gaan maken. Joehoe, trots, blij, jeej! Vanaf juni dus verkrijgbaar in de winkels of via bol.com!

• 21 April 2010 - 17:49

The Samba Sister ;):

Wat doe je het toch super goed in deze samenleving, ben blij dat je in al je druktes en successen ook gewoon nog tijd hebt voor koffie'tje en daghappen met de 'gewone' mens. zondag ga ik al mijn cocktails aan jou doorpasen time for a celebration :D
    dikke kus en ga zo door!!

• 21 April 2010 - 18:38

Joëlle:

Gefeliciteerd met je notebook en al je fame!! :). Genieten zeg!

Ik hoop echt dat je één van de gelukkige wordt om naar Kenia te gaan!

Hou ons op de hoogte :)!

xxx

• 22 April 2010 - 06:57

Miguel :

FELICIDADES CICA,

en veel succes verder

miguel

• 22 April 2010 - 07:20

Aukje Van Den Heuvel:

Respect voor alles wat je doet!! Gefeliciteerd met je notebook! Veel succes met het twitteren meid! XX vanuit het steeds warmer wordende Surabaya

• 23 April 2010 - 17:08

Tariq:

Hey Chicaaaa!!
    Ik ben trots op je!

Let's have a drink soon, if you like?

xxx

Tariq

• 25 April 2010 - 14:04

Tommie:

Goed bezig,

ik hoop dat je mag gaan! Zeer interessant land Kenia...

Veel succes beroemdheid

Groetjes Tommie

• 25 April 2010 - 21:03

Jeanette:

hoi patricia,
    even iets anders, namelijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!!!

• 11 Mei 2010 - 08:13

Jeanne&Willem:

Patricia
    Alvast een heel fijn avontuur in Jordanië. we zijn nog niet terug van vakantie als je vertrekt.
    we lezen je verhaal wel

• 11 Mei 2010 - 08:13