Kom pak je lasso maar! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu Kom pak je lasso maar! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu

Kom pak je lasso maar!

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

24 Mei 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Via de beroemde Highway 1, die langs de kust kronkelt, worden we constant bloot gesteld aan nog mooiere en nog fotogeniekere uitzichten over de zee. Pure magie. We komen voor de eerste stop uit in Carmel, een lief kunstenaarsdorpje dat een rust uitstraalt waar je direct blij en gelukkig van wordt, je zou er zo gaan wonen. Vrolijke huisjes zoals je ze alleen in een sprookjesbos vindt. Mooi weer, aardige mensen, wat heb je nog meer nodig? Iedereen is natuurlijk op zijn Amerikaans uitermate vriendelijk en behulpzaam. Oprecht of niet, wij kunnen het erg waarderen!

Na een kampeerplaats op een idylische camping komen we aan in het plaatsje Pismo Beach... iets minder idylisch tussen de treinrails en snelweg. Wel een plaatsje om je ogen uit te kijken, de een heeft een nog grotere camper of pickup dan de ander! Zulke dingen zie je alleen op een camping natuurlijk!

De Highway 1 wordt verder vervolgd naar het zuiden, want het is nog steeds niet zo warm als we ons bij California voorstelden. We komen uit in Los Angeles, het Mekka van de filmindustrie. Eerste stop is Venice Beach, en dat bezoek is zo overweldigend dat de rest er eigenlijk niet meer toe doet! Ik wist niet dat een stadsdeel als deze ook echt zo zou zijn, als dat je je inbeeld van de beelden die je van films kent. Over de top! Skateparks, basketbalvelden, breakdance... Alles bij elkaar aan een mooi groot uitgebreid strand. Onmogelijk om een beleving als deze in woorden uit te beelden... Van echte artiesten tot echte mafkezen, die van hun doorgedraaide creativiteit toch wat dollars weten binnen te halen. Een sportpark genaamd 'muscle beach' waar nieuwe spieren opgepompt worden, en oude mannen hun vergane glorie in stand proberen te houden. Tot een levensechte freakshow met liliputters, albino's en extreem behaarde mannen... Alles kan en mag in Venice!
Verder is LA niet echt een indrukwekkende stad. Een dagje Universal Studios voor een kijkje achter de Hollywood schermen, wat wel heel leuk is. En verder rondjes rijden in de Camaro door Beverly Hills & Bel Air. En dan zijn we weer weg!

We trekken nog iets meer naar het zuiden, maar nog steeds is het vooral s avonds qua temperatuur nog niet helemaal zoals we gewend zijn met onze normale tropische bestemmingen. We besluiten dan ook onze plannen geheel om te gooien en richting het Wilde Westen te rijden. Dit brengt ons via de zuidelijkste puntjes langs de grens met Mexico, waar de Border Patrol constant allert is op ongewenste Mexicanen. We komen uit in Tombstone, hier lijkt de tijd stil gestaan te hebben. En de mensen die er wonen wanen zich volgens mij een cowboy in hart en nieren te zijn. Als ze om 19 uur country songs in de plaatselijke Saloon gaan zingen besluiten wij toch nog maar een rondje te lopen... Het brengt ons ook in Saguaro national park. Een klein onbekend park, met fantastisch grote cactussen. Groter dan deze gaan we ze nooit zien!

• 25 Mei 2014 - 00:41

Janneke :

Super leuk om jullie te volgen en op een heerlijke manier geschreven. Zo gedetailleerd dat we bijna een beetje mee op reis zijn. Geniet samen en have Fun liefs Janneke x

• 25 Mei 2014 - 00:53

Atte En Marijke:

Mooi beschreven, wij krijgen het koud van de beelden! Dat jullie zo onder de indruk zijn van "grote pickups en campers" met zo'n fraaie cabrio en tent steel je toch de show? Groetjes vanonder het warme palmstrand van Ellis , Cairns. Mams en paps

• 25 Mei 2014 - 08:53

Brigitte En Richard:

Wederom weer heel leuk beschreven! Ooit moet je een boek gaan schrijven, zoals jij de verhalen neerschrijft! Waren al benieuwd welke auto jullie hadden, maar deze is wel heeeeeel erg leuk! Mooi he, die ongerepte natuur! Wachten op jullie volgende avontuur. Heel veel liefs van ons.

• 25 Mei 2014 - 08:53

Brigitte En Richard:

• 25 Mei 2014 - 20:41

Petra:

Ooooh gelukkig zijn jullie toch niet opgegeten door de beren. Van harte gefeliciteerd met mama (alweer 60 jaar) geniet nog eventjes van jullie mooie reis.
    Liefs van ons allemaal

• 26 Mei 2014 - 19:26

Marian En Piet:

Leuke wagen zeg! We waren wel benieuwd! Jullie hebben al echt veel gedaan! Het zou ons niet verbazen als jullie de grens over zouden gaan en weer naar het bekende Mexico zouden gaan! Maar kijk uit daar! (Ha...ha... bezorgde ouders). Nog veel reisgenot! Wij vertrekken morgen weer vanuit Italië. Dikke kus ma en pa