The Fellowship of the Giants! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu The Fellowship of the Giants! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu

The Fellowship of the Giants!

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

05 Juli 2009 | Panama, Panama-stad

Alsof ik dit jaar nog niet weg geweest was, is het nu tijd voor een tripje Panama. Niet alleen, maar met mijn hbo-v mattie Johannes. Samen gaan we beginnen aan weer een nieuw avontuur.
En dat op reis niks loopt zoals gepland wordt op de heenreis al goed duidelijk. Want wanneer we willen gaan boarden op het vliegveld van Atlanta blijken we overboekt te zijn, en gaat de vlucht voor ons niet door! Ok fijn... en nu? We komen met de creatieve oplossing om ons dan maar naar Costa-rica te laten vliegen, maar ook in dit vliegtuig is geen plek voor ons. Samen met 2 gedupeerde belgen zitten we dus opeens vast in de United States, het land met de even niet zo onbegrensde mogelijkheden. Gelukkig is wat we ervoor terugkrijgen ook niet vervelend: een hotelovernachting inclusief eten etc., voor mij 600 dollar aan vliegtegoed, en Johan gaat voor de cheque van 300 dollar. Maar vooral het gratis toillettasje inclusief skyteam t-shirt maakt alles goed!

Een dagje later is het net een deja-vu als we weer op Atlanta airport komen, gelukkig kunnen we nu wel mee en zetten we om 9 uur s avonds voet op Panamese bodem. Onze mede gedupeerde belgen worden opgehaald door een vriend van ze die in Panama woont, en die is zo vriendelijk om ons naar ons hostel te brengen. Daarna neemt hij ons ook nog eens mee uit eten waardoor we eerder geld lijken te verdienen dan uit te geven deze vakantie. ' S avonds gaan we naar een heerlijk foute bar {nachtwacht-niveau, voor de breda-kenners}, waar we zwoel kunnen dansen op salsa t/m reggeaton beats. Met mijn 1.82 m en Johans bijna 2 meter zijn we opvallende verschijningen tussen de kleine Panamezen. Ook is er genoeg tijd om te socializen met de locals, wat voor mij een flinke opfriscursus voor mijn Spaans betekend. Johan komt er vooral achter hoe graag hij Spaans had willen spreken, en hoe veel mensen hier geen woord Engels kunnen. Waardoor hij mooie latina's aan zich voorbij ziet gaan.

Na een avondje lekker stappen en niet al te veel slapen, staat het eerste dagje actief zijn op het programma. We gaan het aan de stad gelegen jungle gebied verkennen. Onze oren spitsen we openen, en we zetten onze ogen op scherp. We horen allerlei geluiden, maar waar het nou vandaan komt en wat het is...? Bert Vissers vogelgids zou nu handig van pas komen bij het identificeren van geluiden als: whoehie....krrr...whoehoe! Na 10 minuten lopen komen de eerste beesten op ons pad..schildpadden, toekans, kolibries, salamanders... maar het zijn vooral de mieren die letterlijk de rode draad in onze tocht vormen.
Ook de eerste apen worden gesignaleerd. Moe, voldaan en vooral bezweet na deze 4 uur durende expeditie keren we terug naar ons hostel. Vanavond op tijd naar bed voor het Caribische avontuur dat ons de komende dagen te wachten staat! To be continued ;}!

• 06 Juli 2009 - 03:31

)ohan El Capitan :

haha jazekers, morgen ochtend om 5 uur op richting de bounty stranden van panama... ongelofelijk hoeveel je kan belven in zo weinig tijd.. tot zo

• 06 Juli 2009 - 05:18

Renate:

Chica!!!

Wat heerlijk om mn ochtend met een bericht uit Panama te beginnen. Altlanta airport is zeker wel op je aanwezigheid gesteld, na die gigantisch lange overstap vorig jaar en nu dit weer. Lekker dat je ook meteen met die vliegcredits aan je volgende vakantie kan gaan denken :)

Ik begin zo direct officieel aan mn eerste werkdag als stagaire (en moet toegeven dat ik het allemaal best wel spannend vind).

Heel veel plezier daar, ik had er graag weer bij geweest deze zomer.

Qué te lo vaya super bien!
    Saludos de Barcelona,
    Renate

• 06 Juli 2009 - 06:10

Hellen Van Der Ent:

Hoi Patricia,

weer op pad, geniet ervan. We kijken nu al weer uit naar je verhalen. groetjes,

Maarten, Hellen, Jesse en Robine

• 06 Juli 2009 - 06:11

Lies:

Paddo!
    Super om weer wat van je te lezen!
    Maak er iets vets van en groetjes aan J.

X

• 06 Juli 2009 - 07:46

Danny :

hahaha, johan de casanova goed balen!

• 06 Juli 2009 - 08:06

Marina:

hey patricia en johan,

die vliegcredits komen vast wel weer van pas haha. ik kijk uit naar je volgende verslag. veel plezier jullie

groetjes

• 06 Juli 2009 - 09:03

Marinke:

Chica!! Wat leuk om je stories mee te lezen!!

Het begin klinkt alweer helemaal prima, zo hoort een echt goede reis te starten toch? :-)

Have fun daar en hou ons op de hoogte, X

• 06 Juli 2009 - 09:40

Lisan:

Paddo en Johannes!!

Jullie komen de vakantie wel door denk ik zo! Enjoy! Enne voor johannes word het dan toch spaans leren jonge!;)

Liefs, X

• 06 Juli 2009 - 09:40

Lisan:

Paddo en Johannes!!

Liefs, X

• 06 Juli 2009 - 10:00

Lisanne:

Hey Patries en Johan,

Echt weer kei leuk om te lezen over de belevenissen van de jullie... Echt super veel plezier en we volgen jullie!!

Xx Lisanne

• 06 Juli 2009 - 13:35

EEF:

Hee Guys,

ik had jullie nog geprobeerd te bellen vrijdag, maar helaas...
    SUPER SUPER SUPER veel plezier daar! Grappig om alvast een eerste verhaal te lezen...

Dikke kus EEF

• 06 Juli 2009 - 14:25

Hilde:

Hoi Paddo!

Goed om te lezen dat je het alweer zo snel naar je zin hebt. Ik ben nu al benieuwd naar je avonturen!!

Liefs,

Hilde

• 07 Juli 2009 - 10:08

Désirée:

Wat kan jij echt leuk schrijven! Gelukkig ben je uiteindelijk toch in Panama aangekomen. Nog veeel plezier!

xkuss

• 07 Juli 2009 - 10:48

Anneloes:

Patries!

Weer een heerlijk verhaaltje!

Geniet er van!

Liefs, Loes

• 07 Juli 2009 - 11:49

Jeanne En Willem:

hallo wereldreiziger.
    leuk om weer van je avonturen mee te genieten.
    heel fijne vakantie verder en tot schrijfs
    groetjes willem en jeanne

• 07 Juli 2009 - 21:57

Jeanne & Willem:

Hoi Patricia,
    Het begint al goed, wat een start. Slowly but shorly to Panama.
    Always look for the bright sight of life! Keep on going. fijne tijd in PANAMA.

• 08 Juli 2009 - 17:33

Jan:

Hoi Patricia

Het ziet er weer een leuk avontuurlijke reisje uit in Panama geniet er van

Jan

• 09 Juli 2009 - 11:13

Renza:

Hee particia

je gaat weer een geweldig avontuur tegemoet! heel veel plezier. Ik blijf je volgen!

kus

• 10 Juli 2009 - 13:01

Rob En Trudy:

hallo patricia

Het is weer smullen van je reisverhalen, fantastisch
    geniet er maar van, We volgen
    je wel!

liefs Rob en trudy