India voor Dummies - Reisverslag uit Delhi, India van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu India voor Dummies - Reisverslag uit Delhi, India van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu

India voor Dummies

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 December 2010 | India, Delhi

Sinds een jaar of 2 staat India hoog aan mijn lijstje van landen die nog bezocht moeten worden. Dit bewuste lijstje, is een lijstje in mijn hoofd, dat onderscheid maakt tussen welke landen ik graag wil zien, en welke ik HEEL graag wil zien. Hokjesdenken is nu eenmaal iets makkelijker voor het menselijk brein is me van mijn jaartje psychologie bijgebleven. Dus laten we dat dan maar doen...

India was voor mij het land waar je gegarandeerd een cultuurshock zou krijgen. Bij India denk ik aan helse drukte, chaos, kleurenfestijnen, kruidige aroma's en viezigheid. Genoeg prikkelende ervaringen dus, die misschien wat spanning met zich mee kunnen brengen, en net weer even wat anders zijn dan de rust en vrede van een Carribisch leventje. En toch, opeens had ik het.... ik ben toe aan India! Ik ben er helemaal klaar voor! Althans... dat denk ik! Toen ik ook nog eens een belachelijk goedkoop ticket vond, moest en zouden mijn overige vakantiedagen hieraan geschonken worden! Het is tijd om te gaan! Vamos!

Tegenwoordig is het weekje bootcamp voor vakantie niet alleen goed om er enigzins fatsoenlijk in de bikini bij te lopen. Het is ook heel nuttig als je vlucht weer eens vertraging heeft, en je weer mag rennen als een malloot naar de volgende gate om uberhaupt verder te kunnen. Gelukkig stond er op Moskou airport een vriendelijk uitziende Russische jongedame ons op te wachten om ons naar de verkeerde gate door te verwijzen, en gelukkig kwam er ook nog een security-check waarbij alles weer door de scan mocht. Tijd genoeg immers als de boarding van je volgende vlucht een half uur geleden al gestart is! Maar goed, na JFK en Wenen kan ik ook Moskou op mijn lijstje zetten van succesvolle sprintjes! Wederom zonder bagage natuurlijk.... Op naar New Delhi!

Eenmaal in het Delhische leventje blijkt de psychologische voorbereiding op shock, horror en overweldiging niet bepaald nodig te zijn. Misschien ben ik gewoon al wat te veel gewend, of waren anderen dit niet toen ze voet aan wal zetten. In ieder geval is Delhi een meevaller, een mooie cocktailmix tussen Lima en Amman, maar dan met iets meer mensen en iets minder hygiene. Appeltje, eitje dus!

Delhi blijkt een noemenswaardig aantal mooie plekjes te bezitten. De wegen zijn vrij goed, en er is veel groen en parken. Echt zeker de moeite waard dus. Het verkeer geeft de combinatie van belachelijke drukte, overmatig claxoneren, en een zooitje ongeregeld. Zoals altijd garantie voor een vermakelijke atractie an sich.

Opmerkelijk is dat ik hier als een ware VIP door het leven ga. Want met mijn lange stelten, blonde haar, en erg neppe Rayban-zonnebril steel ik hier werkelijkwaar de show. Tussen de relatief weinige buitenlandse toeristen blijk ik een opvallende verschijning te zijn. Zowel meiden, als jongens, ja zelfs ouders vragen of ik even tijd heb voor een foto-momentje. Op een gegeven moment staan er serieus hordes mensen om me heen die met hun vrolijke accentjes "Miss, miss, photo please?" roepen. Hoewel beroemd zijn niet mijn ambitie is, is het toch wel grappig even in de waan te verkeren. Ik heb zelfs een paar Rupees mogen signeren. Bizar!

• 06 December 2010 - 06:37

Lies:

Je begrijpt dat ze denken dat ze met ' die actrice van pulp fiction' op de foto gaan hè?
    Geniet ervan! Ook van je weekje chillen aan het strand! De foto's zien er goed uit!
    Snel weer een filmpje pakken! X

• 06 December 2010 - 07:22

Joëlle:

Niicccceee!
    De sneeuw is hier overigens aan het weg kwijnen.. Maar het temperatuurtje daar is sowieso beter!

Leuke kido's, hihi.
    Tot over 2 weken chicka!
    xxx

• 06 December 2010 - 08:55

Je Aanvoerster:

Patricia. Gaaaaaaf! India staat ook zeker nog op mijn lijstje. En als het aan mij ligt, gaat dat ontzettend snel gebeuren. Geniet ervan en blijf posten! X,

• 06 December 2010 - 10:24

Emmy:

Hey meid,
    Wist helemaal niet dat je dit op je planning had staan....! Gaaf zeg...
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!
    Tot op Marleens b-day dinner denk ik...?!
    XX Emmy

• 06 December 2010 - 10:36

Bianca (mg41):

hey patricia hahaha leuk hoor je fans geniet ervan ook van het warme weer

gr bianca

• 06 December 2010 - 12:38

Marleen:

Het blijft leuk om die verhalen over je avonturen te blijven lezen!
    Ik hoef niet te zeggend dat je een mazzelpik bent en dat we jaloers zijn.. Want dat hebben we al 100x tegen je gezegd ;-)
    Rest mij nog 1 dingen te zeggen; Nog heel veel plezier daar in het mooie India en geniet! Maar aan de foto's te zien zal dat wel gaan lukken!!
    Xx

Ps. Neem wat zon mee.. Pleaaasee!

• 06 December 2010 - 12:48

Anne Orie:

Jaaa en ik ga daar van de zomer heen!!!!!
    Have fun!

• 06 December 2010 - 12:53

Renza:

Hee meis!

India! Lijkt me een geweldig land dat je zou moeten hebben gezien. Gaat mijn volgende reis ook naartoe. Ben erg benieuwd naar je ervaringen en foto´s.
    Succes verder met de reis en veel plezier!

X

• 06 December 2010 - 17:47

Ronald:

Heey VIP,

WAUW!! Altijd zo ontzettend leuk je reisverslagen te lezen!
    Heel veel verdere fun en bijzondere momenten gewenst!

Beso

• 06 December 2010 - 19:20

Hymke:

waauww patries wat klinkt dat fantastisch zeg. Maarja een chicka op reis weet donderds goed waar ze wel en niet heen moet! Hopelijk ga je nog veel meer mooie dingen zien, en natuurlijk veel fotos maken voor het thuisfront ;)!
    Mijn kamertje is helemaal klaar, ben benieuwd wat je ervan vindt:)!
    Nou ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    DIKKE SMAKKERD!

• 07 December 2010 - 11:09

Aukje:

Het is weer zover..Patries is weer op reis. Geweldig weer een verhaal over een nieuw plekje op aarde te lezen! Veel plezier weer deze reis, geniet ervan! xx Auk

• 08 December 2010 - 13:45

Petra:

He Patries,

Wat hoorde ik nou was je bagage niet meer op tijd en staat je tas je nu op te wachten in je hotel als je terug komt uit Goha? Dan maar een mooie Indiase bikini kopen en koop de rokken maar groot want die zijn bij jou toch mini met jouw lengte. Dan maar 2 weken geen tanden poetsen en make-up op.
    Wel balen zeg maar ja 1 voordeel je kleren blijven schoon dus weinig was als je terugkomt.

geniet er toch maar lekker van,
    Petra, Hans, Minou en Tim

• 08 December 2010 - 19:17

Renate:

Chica! Qué tal estás?!?

Je bent al in India, wow! Mooie foto's weer en heerlijk verhaal, vooral nog een paar schrijven! Wanneer ga je je eigen reisgids publiceren, volgens mij heb je ondertussen genoeg verhalen :)

Als je terug bent, wil ik graag een persoonlijk reisverslag!

beso,
    Renate

• 09 December 2010 - 00:07

)ohammed:

Salem! Die moskeen zijn ECHT GROOT wow! vast en zeer dat ze daar ook zo mooi vanaf zingen..ook om 4 u snachts wss :P Ziet er nu al supervet uit.. Denk dat ik btw maar een enkeltje Goa koop ;)
    xxx