Liefde is.... de Taj. - Reisverslag uit Agra, India van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu Liefde is.... de Taj. - Reisverslag uit Agra, India van Patricia Schaaf - WaarBenJij.nu

Liefde is.... de Taj.

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

18 December 2010 | India, Agra

Hoe heerlijk laid-back het leven in het dorpje Anjuna dan ook mag zijn, de rijstijl in deze omgeving wordt er niet beter op. 2 baans wegen worden als 4 baans bereden. Afsnijden is de kunst. Bumperkleven met 120 km/h is de normaalste zaak van de wereld. En het woord spookrijden is hier zeker niet uitgevonden. Veiligheid voor alles dus... En niemand lijkt te snappen dat het op deze manier echt niet meer opschiet! Ik zie kansen liggen voor game-ontwerpers: Need for speed goes India. Fietsen, riksjas, auto's, trucks, voetgangers, bussen, motors, olifanten en natuurlijk..... koeien. Hier achter het stuur stappen zou een regelrechte zelfmoord zijn!

De Goaanse stranddagen vliegen net zo snel voorbij als alle leuke feestjes. Feestjes waar ik, met als bijnaam 'The Dutch Machine', natuurlijk altijd tot het einde doorga op de dansvloer. Om overdag bij te komen onder het genot van een ontspannende massage en een vers fruitsapje.

Met uitzondering van de ronduit irritante Indiase mannen, die ik officieel tot de meest vervelende ter wereld bekroon, is Goa echt helemaal top. Maar naast het genieten moeten er helaas ook een paar daagjes zwak, ziek en misselijk onder de parasol doorgebracht worden. Dus jullie hebben geluk, ik had nog bruiner kunnen zijn ;). Het begint met hier en daar wat braken, maar 2 dagen later weet ik me geen houding meer te geven van de helse buikkrampen, die denk ik in de buurt van hoe een messteek zou voelen komen. Even voel ik me weer dat kleine meisje dat lekker vertroeteld wil worden. Gelukkig aan lieve mensen geen gebrek! Daarnaast wordt ik ook nog eens in de watten gelegd door een vriendengroep van succesvolle Eindhovense zakenmannen, waar ik mijn Goa-tijd brabantsch gezellig mee heb doorgebracht. Na een aantal dagen op een dieet van yoghurt en bananen geleefd te hebben, wat zo vlak voor de kerst misschien zo erg nog niet is, stuurt de eigenaresse van het hostel me toch even langs het ziekenhuis. En natuurlijk... ik had het zelf ook wel bedacht... in India kan je niet geweest zijn zonder er met een voedselvergiftiging vandoor te gaan. Ook ik mag de ultieme India-experience ervaren inclusief een bats aan medicijnen. Geen ontsnappen aan! De wonderen van de antibiotica zijn de wereld gelukkig nog niet uit, ze slaan in als een bom, en ik knap al snel weer wat op.

Van het exotische en fruitige Goa terug naar de smog van Dirty Delhi. Het paradepaardje van India mag immers niet gemist worden.... de Taj Mahal!

Het verhaal rondom de Taj is een heerlijk liefdesdrama, waar vast wel een Bollywood film van gemaakt is. In 1631 stierf namelijk Mumtaz Mahal, de derde vrouw van Shah Jahan, keizer van het Mogoelrijk ten tijde van de grootste welvaart, tijdens de geboorte van hun veertiende kind. Belofte aan het sterfbed was dat Shah een gebouw zou bouwen, dat zeker zo buitengewoon mooi zou zijn als zijn grote liefde. Een gigantisch wit marmeren gebouw herrees, goed genoeg dat het zich uiteindelijk tot een van de 7 nieuwe wereldwonderen heeft mogen rekenen. Als dat geen ware liefde is! Dit bezoekje brengt me in ieder geval op 4 van de 7 nieuwe wereldwonderen, ik ben over de helft :D!

De Taj is wat je mag verwachten van een wereldwonder. Je gaat uit van het beste, en het blijkt nog veel beter te zijn. Vele optische illusies geven een extra meerwaarde aan de architectonische hoogstandje. Een mooi afscheidsdagje van een bewogen land, waar nog heel veel moet gebeuren wil er verbetering in komen. Hoewel er met regelmaat van grote luxe genoten kan worden, beheerst armoede en uitzichtloosheid toch het straatbeeld. De vraag is of dit ooit veel beter zal worden....ik denk het niet.

  • 18 December 2010 - 14:31

    Rachel:

    Hee liefie! Wat een tof verhaal. Hopelijk kun je weer alles eten met de kerst :)
    En dat bruinen is wel goed gekomen als ik zo naar je coole foto's kijk! xx

  • 18 December 2010 - 15:47

    Snuitje:

    Die Taj is echt VET! tot over een paar daagjes ben benieuwd naar de aftermovie ;)
    xx

  • 18 December 2010 - 16:36

    Suzanne :

    Wat een leuke verhalen schrijf jij joh :P je hebt dus weer een ultiem chille vakantie gehad als ik het zo hoor ;) En ervaringsdeskundige met de voedselvergiftiging haha! Maar ik ga donderdag niet samen met jou op de foto! dat weet ik wel, neger dat je altijd bent! XX

  • 18 December 2010 - 17:40

    Joëlle:

    Paddo!
    Geniaal verhaal weer!

    Ik durf dinsdag denk ik niet naast je te staan met mijn grauwe winter kleurtje ;-).

    Veilige terug reis!
    xxx

  • 19 December 2010 - 01:02

    Martine:

    wauw! super mooi!
    je ziet er heerlijk gebruind uit, maar inderdaad die voedselvergiftiging heeft wat kilo's mee het toilet ingenomen. Tot snel!!! kus

  • 20 December 2010 - 20:36

    Inge:

    Hee gaaf verhaal! Tim had hem van het weekend al voorgelezen maar had zelf nog geen tijd gehad om te reageren! ik zie dat je weer terug bent! leuk! morgen is toch gala? wrs kom ik ook wel mee! moeten we daar een kaartje voor kopen of hoe werkt dat? ik hoor het wel :)
    fijne avond! xjee inge

  • 20 December 2010 - 21:27

    Lieke:

    Ha Patricia,

    Ik zie dat je pas bij de Taj Mahal bent geweest en dat je 4 van de 7 wereldwonderen hebt gezien. Wat gaaf zeg! Vertoef je op dit moment nog steeds in Agra? Mag ik je vragen om jouw hulp?
    Dit is in verband met een wedstrijd die hier momenteel deze week in Nederland loopt.

    Hoop op een reactie van je! Je kunt me bereiken op: bambiii81 at live punt nl

    Groeten,
    Lieke

  • 21 December 2010 - 13:03

    Ine Willems:

    Sorry dat ik jou stoor maar ik heb een opdracht gekregen via KPN ( Challenge)

    Het gaat om de 7 wonderen.
    1. Chichén Itzá, Yucutan, Mexico
    2. Cristo Redentor, Rio de Janeiro, Brasil
    3. Colloseum, Rome, Italy
    4. Chinese Wall, China
    5. Machu Picchu, Cuzco, Peru
    6. Rock houses, Petra, Jordan
    7. Taj Mahal, Agra, India

    Zou je van de week 2 verschillende foto's kunnen maken bij de Taj Mahal, Agra, India met een tijdschrift of krant erbij.
    Mag ook van afstand zijn trouwens.. als je t maar ziet.
    Dus ergens in de verte is ook al prima!
    Zou je daar nog bv op de krant of tijdschrift " NETWORK INEMIENE" en op de andere foto de tekst "NETWORK DIMMELIM "kunnen schrijven dan zou de opdracht helemaal perfect zijn uitgevoerd!

    Dit is een opdracht die ik heb gekregen van KPN ( Challenge) en ik krijg hier punten voor.. t lijkt een onmogelijke opgave van hier uit Nederland maar wie weet kan jij me helpen?
    Ik moet dit voor 2de kerstdag voor elkaar krijgen ( met dus hulp..netwerken buiten Nederland)

    Alvast hartstikke bedankt, als het gelukt is, kun je me de foto’s zo snel mogelijk mailen.


    Groetjes en fijne kersttijd,

    Ine Willems

    Mijn email adres is: inemiene@home.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Patricia

Actief sinds 08 April 2008
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 216483

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 05 November 2017

Botswana

13 Oktober 2017 - 05 November 2017

2017 Botswana

24 November 2016 - 17 December 2016

2016 Guatemala - Belize - Mexico

30 November 2015 - 12 December 2015

2015 Florida - USA

29 Oktober 2015 - 30 November 2015

2015 Chile - Argentina

14 November 2014 - 29 November 2014

2014 MyanMar

09 April 2015 - 26 Oktober 2014

2015 Nepal

09 Mei 2014 - 01 Juni 2014

2014 SouthWest USA

17 Oktober 2013 - 02 November 2013

2013 Sri Lanka

08 Maart 2013 - 31 Maart 2013

2013 Colombia por fin!

09 November 2012 - 25 November 2012

2012 Ghana

17 Maart 2012 - 10 April 2012

Mañana, mañana....

16 Maart 2012 - 08 April 2012

2012 Indonesië

01 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

2011 Transmongolië express

01 April 2011 - 24 April 2011

2011 Nicaragua

03 December 2010 - 19 December 2010

2010 India

13 Mei 2010 - 30 Mei 2010

2010 Jordanië - Israel

15 Januari 2010 - 31 Januari 2010

2010 Costa Rica en vooral Panama

03 Juli 2009 - 26 Juli 2009

2009 De ontdekking van Panama

06 Mei 2009 - 11 Mei 2009

2009 St Petersburg

03 Januari 2009 - 18 Januari 2009

2009 Marokko

04 Juli 2008 - 24 Augustus 2008

2008 Peru - Ecuador

22 Juni 2007 - 26 Augustus 2007

2007 Mexico

Landen bezocht: